تبلیغات
سلول انرژی - باتری هوشمند برای خودروهای الکتریکی
سوخت های فسیلی را فراموش کنید
باتری هوشمند برای خودروهای الکتریکی
چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 18:00 | نوشته ‌شده به دست مهران صادقی | ( نظرات )
قلب تپنده ماشین های الکتریکی، باتری است. محققین Fraunhofer نوعی سلول انرژی را تولید کردند که نسب به مدل های قبلی، در طول چرخه فعالیت به طرز چشم گیری مقرون به صرفه است و اگر یکی از سلول های مجموعه که شامل بیش از یکصد سلول است غیرفعال شود به آسانی قابل تعویض است. این در حالی است که تا به امروز تمام مجومعه به خاطر غیرفعال شدن یک سلول نیاز به تعویض داشت.
باتری، هسته ی اصلی ماشین های الکتریکی است و متشکل از یک واحد یک پارچه است که در آن سلول های مجزا قرار دارد. هریک از سلول ها به صورت تئوری باید قادر باشند که مقدار یکسانی از انرژی را ذخیره کنند، اگر چه در عمل مقدار ذخیره شده متفاوت است و ظرفیت سلول ها با یکدیگر فرق می کند. این امر زمانی مشکل ساز می شود که سلول ها به صورت سری بسته شوند، زیرا که قدرت باتری کلی به اندازه قدرت ضعیف ترین سلول خواهد بود. اگر ضعیف ترین سلول خالی باشد باتری باید شارژ شود و اینکه سایر سلول ها انرژی دارند کمکی نمی کند. به همین علت سازندگان این باتری ها تلاش می کنند که سلول هایی با ظرفیت های همسان در یک باتری قرار دهند.
مشکل دیگر باتری های امروزی این است که اگر یکی از سلول ها غیرفعال شود کل خودرو از کار می افتد و برای بر طرف کردن مشکل باید کل مجموعه باتری را تعویض کزد.

محققین در موسسه Fraunhofer برای این مشکل ها راه حلی پیدا کرده اند. آنها برای هریک از سلول ها میکرو کنترلر تعبیه کرده اند که پارامتر های فیزیکی سلول را ذخیره می کند، پارامتر هایی همچون دما و میزان شارژ سلول. این باعث می شود که هر سلول از وضعیت درونی خود اطلاع داشته باشد و از طریق سیم هایی که برق در آن جریان دارد اطلاعات را با هم به اشتراک بگذارند و از این طریق میزان انرژی موجود در کل باتری را اعلام می کنند.



بدین ترتیب بر خلاف باتری های معمول، اگر سلولی خالی باشد کل مجموعه باتری از حرکت نمی ایستد و خودرو متوقف نمی شود و به جای غیر فعال شدن، سلول خالی به راحتی از مجموعه خارج می شود. سلول خالی مانند یک By-pass جریان عمل می کند و سایر سلول های وظیفه انرژی رسانی خود را انجام می دهند. دکتر Kai Pfeiffer مدیر این گروه، می گوید:
 " بسته به کیفیت سلول می توان چرخه فعالیت باتری را تا 4 درصد افزایش داد. به مرور زمان این تاثیر بیشتر نیز خواهد شد و در حالتی که باتری قدیمی باشد با جایگزینی سلول های غیر فعال، بهبود 10 درصدی راندمان باتری قابل تصور خواهد بود. "

با این تکنولوژی جدید از آنجایی که یک سلول با ظرفیت کمتر تاثیر ناچیزی بر چرخه شارژ باتری خودرو دارد، سازندگان نیازی به تعویض آن سلول ندارند و این به طرز چشم گیری هزینه ها را کاهش می دهد. به علاوه، در طول زمان ظرفیت سلول ها با یکدیگر سازگار خواهند شد و سلولی که انرژی کمتری ذخیره می کند زود تر خاموش می شود و سایر باتری های به فعالیت خود ادامه می دهند.
به علاوه، اگر یکی از سلول ها دچار خطا و یا مشکل شد دیگر نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نیست چون باتری بیش از یکصد سلول دارد و تنها به یک سلول خود وابسته نیست و اگر راننده تصمیم به تعویض داشت به راحتی می تواند یکی از سلول ها را تعویض کند که این هزینه ای به مراتب کمتر از تعویض کل باتری را دارد.

محققین اکنون یک نمونه از این سلول را تولید کرده اند اما چالش پیش روی آنها کوچک کردن قطعات الکترونیکی و قرار دادن آن در یک سلول است و  اینکه آنها می خواهند قیمت یک سلول را به کمتر از یک یورو کاهش دهند.




لینک های مرتبط: منبع , سلول انرژی , پست شش ,

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
chocolate شنبه 15 اردیبهشت 1397 03:52
Thanks for every other informative website. Where else could I get
that type of information written in such
a perfect way? I have a project that I'm just now working on, and
I have been on the glance out for such information.
How can you get taller in a week? جمعه 24 شهریور 1396 22:14
Simply want to say your article is as amazing. The clarity in your submit is simply spectacular and i
could suppose you are an expert in this subject. Well along with your permission allow
me to grab your feed to stay updated with drawing close post.
Thanks one million and please continue the enjoyable work.
http://nutritiouswande84.exteen.com شنبه 14 مرداد 1396 21:10
I seriously love your website.. Excellent colors & theme.
Did you build this site yourself? Please reply back as I'm wanting to create my very own site and want to know where you got this from or exactly what the theme is named.
Thank you!
foot pain from bunion دوشنبه 12 تیر 1396 23:36
My brother recommended I might like this blog. He used to be entirely right.
This put up truly made my day. You can not consider just
how so much time I had spent for this information! Thank you!
foot pain getting worse دوشنبه 12 تیر 1396 23:20
I write a leave a response each time I like a post on a
website or if I have something to add to the discussion. It is triggered by the sincerness communicated in the post I browsed.
And on this article سلول انرژی - باتری هوشمند برای خودروهای الکتریکی.
I was actually excited enough to drop a thought :) I do have
2 questions for you if it's okay. Is it simply me or does it seem like a few of the comments appear as if
they are left by brain dead individuals? :-P And, if you
are writing at additional online social sites, I would like to keep up with everything fresh you have to post.
Could you list every one of your social pages like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?
foot pain after pregnancy چهارشنبه 31 خرداد 1396 23:31
Thanks for finally talking about >سلول انرژی - باتری هوشمند
برای خودروهای الکتریکی <Liked it!
http://claudette9houston6.sosblogs.com/ سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 10:51
Thanks for finally writing about >سلول انرژی - باتری هوشمند برای خودروهای الکتریکی <Loved it!
manicure یکشنبه 20 فروردین 1396 10:29
I'll immediately take hold of your rss feed as I can't in finding your email subscription link or
e-newsletter service. Do you have any? Please allow
me understand so that I may subscribe. Thanks.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
نویسندگان
بازدید ها
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :